KİŞİSEL VERİ SAKLAMA VE İMHA POLİTİKASI
MADDE 1 – POLİTİKANIN AMACI
ALPEDA İÇ VE DIŞ TİCARET LTD. ŞTİ. (“Firma”) olarak Firmamız faaliyetlerinin yürütümü esnasında; mevcut ve potansiyel müşterilerimizin ve yetkililerinin, mal ve hizmet sağlayan tedarikçi çalışanlarının ve yetkililerinin, istihdam ettiğimiz çalışanlarımızın veya çalışan adaylarımızın, stajyerlerimizin, hissedarlarımızın, ziyaretçilerimiz ile işbirliği içinde olduğumuz kurumların çalışanlarının yahut diğer üçüncü kişilerin kişisel verilerinin T.C. Anayasası, uluslararası sözleşmeler, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“Kanun”) ve diğer ilgili mevzuata uygun olarak işlenmesini ve ilgili kişilerin haklarını etkin bir şekilde kullanmasının sağlanması öncelik olarak belirlenmiştir.
İşbu Kişisel Veri Saklama ve İmha Politikası (“Politika”), Firmamız bünyesinde ve bağlı olduğu ortaklıklar düzeyinde kişisel verilerin saklanması ve imhasına ilişkin usul ve esasları belirlemek amacıyla hazırlanmıştır. Firmamızın faaliyetleri dolayısıyla işlenen kişisel verilerin saklanması ve imhasına ilişkin iş ve işlemler işbu Politika’ya uygun bir şekilde yerine getirilecektir.
MADDE 2 – POLİTİKANIN KAPSAMI
İşbu Politika hükümleri, mevcut ve potansiyel müşterilerimizin ve yetkililerinin, mal ve hizmet sağlayan tedarikçi çalışanlarının ve yetkililerinin, istihdam ettiğimiz çalışanlarımızın veya çalışan adaylarımızın, stajyerlerimizin, hissedarlarımızın, ziyaretçilerimiz ile işbirliği içinde olduğumuz kurumların çalışanlarının yahut diğer üçüncü kişilerin, tamamen veya kısmen otomatik olan ya da herhangi bir veri kayıt sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan yollarla Firmamız bünyesinde gerçekleştirilen kişisel veri işleme faaliyetine veya Firmamız tarafından yönetilen kişisel verilerin işlendiği tüm kayıt ortamlarına uygulanır.
MADDE 3 – TANIMLAR
Açık Rıza
Alıcı Grubu
Anonim Hale
Elektronik Ortam
Elektronik Olmayan İmha
Kanun |
Belirli bir konuya ilişkin, bilgilendirilmeye dayanan ve özgür iradeyle açıklanan rızayı ifade etmektedir. Veri sorumlusu tarafından kişisel verilerin aktarıldığı gerçek veya tüzel kişi kategorisini ifade etmektedir. Kişisel verilerin, başka verilerle eşleştirilerek dahi hiçbir surette kimliği belirli veya belirlenebilir bir gerçek kişiyle ilişkilendirilemeyecek hale getirilmesini ifade etmektedir. Kişisel verilerin elektronik aygıtlar ile oluşturulabildiği, okunabildiği, değiştirilebildiği ve yazılabildiği ortamları ifade etmektedir. Elektronik ortamların dışında kalan tüm yazılı, basılı, görsel vb. diğer ortamları ifade etmektedir. Kişisel verilerin silinmesi, yok edilmesi veya anonim hale getirilmesini ifade etmektedir. 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nu ifade etmektedir. |
Kişisel Veri |
Kimliği belirli veya belirlenebilir gerçek kişiye ilişkin her türlü bilgiyi (ad-soyad, TC, e-posta, adres, doğum tarihi, kredi kartı numarası vb.) ifade etmektedir. |
Kişisel Verilerin İşlenmesi |
Kişisel verilerin tamamen veya kısmen otomatik olan ya da herhangi bir veri kayıt sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan yollarla elde edilmesi, kaydedilmesi, depolanması, muhafaza edilmesi, değiştirilmesi, yeniden düzenlenmesi, açıklanması, aktarılması, devralınması, elde edilebilir hâle getirilmesi, sınıflandırılması ya da kullanılmasının engellenmesi gibi veriler üzerinde gerçekleştirilen her türlü işlemi ifade etmektedir. |
Kişisel Veri Sahibi/ İlgili Kişi Kişisel Veri Saklama Ortamı
Kurul Müşteri |
Kişisel verisi işlenen gerçek kişileri (müşteriler, tedarikçiler, çalışanlar, ziyaretçiler vb.) ifade etmektedir. Tamamen veya kısmen otomatik olan ya da herhangi bir veri kayıt sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan yollarla işlenen kişisel verilerin bulunduğu her türlü ortamı ifade etmektedir. Kişisel Verileri Koruma Kurulu’nu ifade etmektedir. Firmanın faaliyetleri kapsamında mal veya hizmet alan gerçek veya tüzel kişileri ifade etmektedir. |
Özel Nitelikli Kişisel Veri
Periyodik İmha
Politika Tedarikçi |
Kişilerin ırkı, etnik kökeni, siyasi düşüncesi, felsefi inancı, dini, mezhebi veya diğer inançları, kılık ve kıyafeti, dernek, vakıf ya da sendika üyeliği, sağlığı, cinsel hayatı, ceza mahkûmiyeti ve güvenlik tedbirleriyle ilgili verileri ile biyometrik ve genetik verileri özel nitelikli kişisel veridir. Kanunda yer alan kişisel verilerin işlenme şartlarının tamamının ortadan kalkması durumunda kişisel verileri saklama ve imha politikasında belirtilen ve tekrar eden aralıklarla re’sen gerçekleştirilecek silme, yok etme veya anonim hale getirme işlemini ifade etmektedir. Kişisel Veri Saklama ve İmha Politikası’nı ifade etmektedir. Firma ile belirli bir sözleşme çerçevesinde mal ve hizmet sağlayan gerçek veya tüzel kişiyi ifade etmektedir. |
Veri İşleyen
Veri Kayıt Sistemi |
Veri sorumlusunun verdiği yetkiye dayanarak onun adına kişisel verileri işleyen gerçek veya tüzel kişiyi ifade etmektedir. Kişisel verilerin belirli kriterlere göre yapılandırılarak işlendiği kayıt sistemini ifade etmektedir. |
Veri Sorumlusu
Yönetmelik |
Kişisel verilerin işleme amaçlarını ve vasıtalarını belirleyen, veri kayıt sisteminin kurulmasından ve yönetilmesinden sorumlu olan gerçek veya tüzel kişiyi ifade etmektedir. Firmamız bu kapsamda veri sorumlusu olarak addedilmektedir. 28.10.2017 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanan Kişisel Verilerin Silinmesi, Yok Edilmesi veya Anonim Hale Getirilmesi Hakkında Yönetmelik’i ifade etmektedir. |
MADDE 4 – TEMEL İLKELER
İşbu Politika, Kanun ve ilgili ikincil mevzuat tarafından öngörülen kuralları somutlaştırma amacını taşımakta olup söz konusu amaca hizmet edecek yöntemleri belirleyen ve yol gösterici nitelik taşıyan bir düzenlemedir. Bu kapsamda Firmamız, veri işleme faaliyetlerini analiz edecek, gerekli tüm aksiyonları belirleyecek ve gerekli her türlü idari ve teknik önlemleri alacaktır.
Tüm bu süreçlerde Firmamız, kişisel veri işleme faaliyetlerinin Kanun ve ilgili diğer mevzuat uyarınca belirlenen genel ilke ve hükümlere uygun olması gerektiğinin bilincindedir. Bu doğrultuda, Kanun madde 4 kapsamında tüm kişisel veri işleme faaliyetlerinde göz önünde bulundurulması gereken temel ilkeler aşağıda yer almaktadır:
Bu çerçevede Firmamız tarafından kişisel verilerin elde edilmesi, kaydedilmesi, depolanması, muhafaza edilmesi, değiştirilmesi, yeniden düzenlenmesi, açıklanması, aktarılması, devralınması, elde edilebilir hâle getirilmesi, sınıflandırılması, kullanılmasının engellenmesi, imha edilmesi gibi veriler üzerinde gerçekleştirilecek her türlü veri işleme faaliyetinde yukarıda yer alan tüm ilkeleri göz önünde bulunduracaktır.
MADDE 5 – KİŞİSEL VERİ SAKLAMA ORTAMLARI
Firmamız tarafından kişisel veriler elektronik ve elektronik olmayan ortamlarda hukuka uygun olarak güvenli bir şekilde saklanmaktadır. Kişisel verilerin muhafaza edildiği ortamlar aşağıdaki gibidir:
MADDE 6 – KİŞİSEL VERİLERİN SAKLANMASI VE İMHA EDİLMESİ
Firmamız tarafından, mevcut ve potansiyel müşterilerimizin ve yetkililerinin, mal ve hizmet sağlayan tedarikçi çalışanlarının ve yetkililerinin, istihdam ettiğimiz çalışanlarımızın veya çalışan adaylarımızın, stajyerlerimizin, hissedarlarımızın, ziyaretçilerimiz ile işbirliği içinde olduğumuz kurumların çalışanlarının yahut diğer üçüncü kişilerin kişisel verileri Kanuna uygun bir şekilde saklanır ve imha edilir.
İşlenen kişisel veriler, Kanunun 4. maddesinde öngörülen işlendikleri amaçla bağlantılı, sınırlı ve ölçülü olma ve ilgili mevzuatta öngörülen veya işlendikleri amaç için gerekli süre kadar muhafaza edilme şartına uygun saklanır.
MADDE 7 – SAKLAMAYI GEREKTİREN İŞLEME AMAÇLARI
Firmamız faaliyetleri çerçevesinde işlemekte olduğu kişisel verileri aşağıdaki amaçlar doğrultusunda saklar.
MADDE 8 – İMHAYI GEREKTİREN SEBEPLER
Aşağıdaki hallerde kişisel veriler, Firmamız tarafından ilgili kişinin talebi üzerine veya re’sen silinir, yok edilir veya anonim hale getirilir;
MADDE 9 – TEKNİK VE İDARİ TEDBİRLER
Firmamız, kişisel verilerin güvenli bir şekilde saklanması, hukuka aykırı olarak işlenmesi ve erişilmesinin önlenmesi ile hukuka uygun olarak imha edilmesi Kanunun 12. maddesi ve diğer ilgili hükümler uyarınca gerekli idari ve teknik tedbirleri almaktadır.
9.1. İdari Tedbirler
9.2. Teknik Tedbirler
MADDE 10 – KİŞİSEL VERİLERİ İMHA TEKNİKLERİ
Kişisel veriler, Kanun ve ilgili ikinci mevzuat tarafından öngörülen hallerde aşağıda belirtilen tekniklerle imha edilir.
10.1. Kişisel Verilerin Silinmesi
Sunucularda Yer
Yazılımlarda
Kağıt Ortamında
Taşınabilir Cihazlarda Yer Alan
|
İşletim sistemindeki silme komutu ile veya bilgi işlem sorumlusu tarafından dosyanın bulunduğu dizin üzerinde ilgili kullanıcıların erişim yetkisi kaldırılarak silinir. Kişisel verinin bulunduğu ilgili satırlar delete komutu ile silinir. bilgi işlem sorumlusu haricinde diğer kullanıcılar (çalışanlar) için hiçbir şekilde erişilemez ve tekrar kullanılamaz hale getirilir.
Dosya arşivinden sorumlu birim yöneticisi haricinde diğer çalışanlar için hiçbir şekilde erişilemez ve tekrar kullanılamaz hale getirilir. Ayrıca üzeri okunamayacak şekilde çizilerek/boyanarak/silinerek karartma işlemi yapılır. Bilgi işlem sorumlusu tarafından şifrelenerek ve erişim yetkisi sadece bilgi işlem sorumlusuna verilerek güvenli ortamda saklanır.
|
10.2. Kişisel Verilerin Yok Edilmesi
Kağıt Ortamında
Optik/Manyetik Cihazlarda Yer Alan |
Kağıt öğütücü makinesi kullanılmak suretiyle geri döndürülemeyecek şekilde yok edilir.
Bilgi işlem sorumlusu tarafından şifrelenerek ve erişim yetkisi sadece sistem yöneticisine verilerek güvenli ortamda saklanır. Yakılma, toz haline getirme gibi fiziksel olarak yok edilmesi işlemi uygulanır. |
10.3. Kişisel Verilerin Anonim Hale Getirilmesi
Kişisel verilerin anonim hale getirilmesi, kişisel verilerin başka verilerle eşleştirilse dahi hiçbir surette kimliği belirli veya belirlenebilir bir gerçek kişiyle ilişkilendirilemeyecek hale getirilmesidir.
Kişisel veriler, veri sorumlusu veya alıcı grupları tarafından geri döndürülmesi ve/veya verilerin başka verilerle eşleştirilmesi gibi kayıt ortamı ve ilgili faaliyet alanı açısından uygun tekniklerin kullanılması yoluyla dahi kimliği belirli veya belirlenebilir bir gerçek kişiyle ilişkilendirilemez hale getirilir.
MADDE 11- SAKLAMA VE İMHA SÜRELERİ
Süreç |
Saklama Süresi |
İmha Süresi |
İnsan kaynakları süreçlerinin yürütülmesi |
10 Yıl |
Saklama süresinin bitimini takip eden ilk periyodik imha süresinde |
Sözleşmelerin hazırlanması ve ifası |
10 Yıl |
Saklama süresinin bitimini takip eden ilk periyodik imha süresinde |
Finans ve muhasebe işlerinin yürütülmesi |
10 Yıl |
Saklama süresinin bitimini takip eden ilk periyodik imha süresinde |
İş sağlığı ve güvenliği faaliyetlerinin yürütülmesi |
10 Yıl |
Saklama süresinin bitimini takip eden ilk periyodik imha süresinde |
Bilgi güvenliği süreçlerinin yürütülmesi |
2 Yıl |
Saklama süresinin bitimini takip eden ilk periyodik imha süresinde |
Kamera kayıtlarının tutulması |
15 Gün |
Üzerine yazma suretiyle otomatik olarak silinir |
Şirketler hukuku süreçlerinin yürütülmesi |
5 Yıl |
Saklama süresinin bitimini takip eden ilk periyodik imha süresinde |
* Mevzuat uyarınca daha uzun bir süre düzenlenmiş olması ya da mevzuat uyarınca zamanaşımı, hak düşürücü süre, saklama süreleri vb. için daha uzun bir süre öngörülmüş olması halinde, mevzuat hükümlerindeki süreler azami saklama süresi olarak kabul edilir.
MADDE 12- PERİYODİK İMHA SÜRESİ
Yönetmeliğin 11. maddesi gereğince Firma, periyodik imha süresini 6 (altı) ay olarak belirlemiştir.
MADDE 13 – POLİTİKANIN YÜRÜRLÜĞÜ
Politika, Firmamızın internet sitesi (https://www.alpeda.com.tr/) üzerinden kişisel verileri işlenen herkesin erişimine sunulmuştur. Politika’nın internet sitesinde yayınlandığı tarih yürürlülük tarihidir.
Politikanın tamamının veya belirli maddelerinin güncellenmesi durumunda güncellemeler yayımlandıkları tarihte yürürlüğe girer.
Ek – Saklama ve İmha Süreçleri Görev Dağılımı
GÖREV DAĞILIMLARI
UNVAN |
DEPARTMAN |
GÖREV |
Genel Müdür |
Yönetim |
Politikaya uygun hareket edilip edilmediğinin denetimi, eksikliklerin giderilmesi ve doğru uygulamanın sağlanmasından sorumludur. |
İnsan Kaynakları Sorumlusu |
İnsan Kaynakları |
Politikanın hazırlanması, yürütülmesi, yayınlanması ve güncellenmesinden sorumludur. |
Bilgi İşlem Sorumlusu |
Bilgi İşlem |
Politikanın teknik uygulama gerektiren hususlarından sorumludur. |
Salon yenilemek isteyenler ne yapmalı?
Aslında yapmaları gereken tek şey bir telefon etmek. Ardından saha satış danışmanı arkadaşlar gelen taleplerle ilgili olarak saha ziyaretleri yaparak müşterilerimize ulaşıyorlar. Müşterilerimiz herhangi bir ihtiyaçları olduğunda ister 444 40 74 nolu numaradan bölgelerindeki saha satış danışmanı personelimizin iletişim bilgisini alarak veya https://www.alpeda.com.tr/iletisim web sitemizden ilgili bölgelerden sorumlu personelimizin irtibat bilgilerini alarak onlara ulaşabilirler. Alpeda olarak bizim iş yapma şeklimiz projelendirme ve uygulama şeklinde olduğu için biz bu görüşmelere nitelikli görüşme olarak adlandırıyoruz. Yoksa diğer bir çok firmanın yaptığı gibi sadece katalog verilerek ayak üstü gerçekleştirilen görüşmeler bizim için doğru bir yöntem kesinlikle değil.
Salon açmak isteyenler nelere dikkat etmeli?
Öncelikli olarak ihtiyaçların doğru tespit edilmesi gerekir. Burada salon açmaya karar veren müşterilerimize tavsiyem bu işi sadece koltuk ve tezgah almak olarak görmemeleri. Salon tasarımı bütün olarak ele alınması gereken bir süreç. Dolayısıyla burada çalışacakları firmayı seçerken bu konularda kapsamlı olarak hizmet alabilecekleri alternatiflerle çalışsınlar. Bir diğer hususta bu konuda yapacakları bir hatanın telafisinin çok zor olmasıdır diyebilirim.
Bizim iş yapış tarzımızı şöyle anlatabilirim. Öncelikli olarak yapılması planlanan mekanı hem teknik hem de yapılacak yatırımın tutarlılığı açısından inceliyoruz. Bu kısım bütün süreç içerisindeki en önemli kısımdır. Çünkü doğru bir sonuca ulaşabilmek ve süreci doğru yönetebilmek için müşterimizi çok iyi anlamamız ve doğru bir iletişim kurmamız gerekmektedir. Bu şekilde alınan talepler Alpeda tarafından belirlenen standartlar çerçevesinde projelendirilmek için merkez mimari ekiplerimize yönlendirilir. İlk olarak mekanın 2 boyutlu dediğimiz yerleşim planı hazırlanır. Bu plan bize salonda oluşturmayı planladığımız yerleşim düzeninin yanı sıra demirbaşlar konusundaki ortalama bütçeler, salondaki trafik ve salon kapasitesi gibi konuların netleştirilmesine yardımcı olur. Hazırlanan 2 boyutlu planlar müşterimizle paylaşılarak onay sürecinden geçirilir. Bu aşmadan sonra yapılan proje doğrultusunda yapılacak iş fiyatlı olarak müşterimizin onayına sunulur. Anlaşma sağlandıktan sonra 2 boyutlu projeler bu defa 3 boyutlu salon görsellerinin oluşturulması için tekrardan merkeze yollanır. Buradaki çalışmalar müşterilerin arzu ettikleri mimari tarz ve hayalleri doğrultusunda yapılarak nihai projelendirme aşamasına gelinir. Oluşturulan 3 boyutlu görseller tekrardan müşterilerimize sunulur, varsa gerekli revizyonlarda yapılarak nihai haline ulaşılır. Onay alınmış olan projeye ait ürünler belirlenen terminler doğrultusunda üretilir. Salon inşaat uygulaması neticesinde ürünlerin salona montajı gerçekleşir.
Burada dikkatinizi çekmek istediğim bir hususta saha ekibimizin ünvanındanda anlayabileceğiniz üzere bütün bu süreçlerin birer danışmanlıktan ibaret olduğu gerçeğidir. Alpeda olarak bizim hedefimiz müşterimizin belirlediği bütçeler doğrultusunda yapılabilecek en güzel ve fonksiyonel salonu yapabilmektir. Çünkü erkek kuaför salon tasarımı hem mimari uyum hem fonksiyonel ihtiyaçları karşılanması hem de yapılan yatırımın ticari karşılığının salon cirosuna artı olarak yansıması gereklilikleri açısından uzmanlık gerektiren bir iştir. Firmamızın kurmuş olduğu hizmet anlayışı müşterilerimizin bu hizmeti tek elden hızlı olarak alabilecekleri bir şekildedir.
Eski demirbaşlarım işe yarar mı?
Maalesef çoğu zaman bu sorunun cevabı olumsuz olmaktadır. Bizim müşterilerimize tavsiyemiz bu tür değerlendirebilecekleri ürünlerini günümüzde çok popüler olan ve neredeyse herkesin sıklıkla kullandığı ikinci el internet satış sitelerinde değerlendirmeleri. Bunun yanı sıra müşterilerimizin mevcut salonlarında kullanılabilecek demirbaşlarını değerlendirmeleri konusunda biz zaten gerekli yönlendirmeleri yapmaya çalışıyoruz. Ama mevcut tecrübelerimiz bize gösteriyor ki Türkiye şartlarında bu ürünlerin ekonomik ömrü 5 yıldır. Belli bir süreden sonra dekorasyon konusunda yapılması gereken değişiklikleri yapmamak müşteri kaybetmek gibi çok daha maliyetli sonuçlara neden olabiliyor. Değişim ve insanların değişime olan ihtiyacı zaten sektörümüzün en önemli dinamiği diye düşünüyorum.
En güzeli nasıl benim olur?
Daha öncede belirttiğim gibi salon açma yada değişikliği işi çok yönlü bir iştir. Salon açılacak doğru lokasyonu bulmaktan tutunda salonun mimarisinden alt yapısına kadar her sürecin doğru planlanması ve uygulanması gerekir. Aksi takdirde bir birinde bağımsız olarak belli bir plan çerçevesinde yapılmamış bir işin neticesi çoğu zaman hüsranla son bulmaktadır. İşte bizimde uzmanlığımız Alpeda olarak bu süreçlerin tamamının tek elden ve sorunsuz olarak yapılıyor olmasındadır. Bu kriterler çerçevesinde oluşturulmuş salonlarda hem müşteriler konforlu ve rahat hizmet alırlar hem de salon çalışanları keyifli bir şekilde sanatlarını icra edecekleri mekanlara kavuşmuş olurlar. Tarzı ne olursa olsun planlı ve organize yapılan dekorasyon işlerinden eminim en güzel salonlar çıkar. Sonuç olarak Alpeda ile birlikte sizin en güzelinizi bulmak için bizi arayın...
Tüm modelleri nasıl görebilirim?
Müşterilerimiz Alpeda’nın tüm ürün yelpazesine internet sitemizden ulaşabilirler. Ayrıca bölge saha satış yada fabrika satış destek personellerinden kendilerine en yakın satış danışmanı ve bölge mağazalarıyla ilgili telefon numarası alabilirler.
Bana uygun maliyetler olabilir mi?
Öncelikle sunu belirtmeliyim ki salon tasarımı için belirlenen bütçe Alpeda’nın tasarrufunda olan bir mesele değil. Bizim amacımız müşterimizin bütçesi doğrultusunda yapılabileceklerin en iyisini yapmaktır. Alpeda olarak biz yapmış olduğumuz mimari projelendirme hizmeti için müşterilerimizden herhangi bir bedel talep etmeyerek müşterilerimizi bu zorlu süreçte desteklemeye çalışıyoruz. Ayrıca Alpeda olarak oldukça geniş bir yelpazede hizmet verdiğimizi söyleyebilirim ve bu hizmetin kalitesi ve içeriğine bakıldığında salonun büyüklüğü ya da bütçesi ne olursa olsun en üst düzeydedir. Alpeda mevcut ürün yelpazesiyle her segmentten müşteri kesimine hitap edebilecek bir yapıdadır. Örneğin bugün erkek kuaför salonu açmak isteyen bir müşterimiz bizden 40.000 tl lik bir bütçeyle de salon açabilirler 500.000 tl lik bir bütçeyle de. Dolayısıyla biz her türlü bütçeye uygun çözümler üretmeye çalışıyoruz.
En güzel koltuk hangisi?
Aslına bakarsanız bu konuda verebilecek cevap herkese göre güzelin göreceli olduğudur. Biz Alpeda olarak ürün yelpazemizde herkesin beğenisini ve bütçesini karşılayacak ürünler tasarlamaya çalışıyoruz. Bu açıdan oldukça geniş bir ürün yelpazemiz var diyebilirim. Ancak bütün bu modellerin hepsinin ortak noktaları ergonomi , kalite ve dayanıklık konusunda başarılı olmaları. Ben bu sorunun cevabını
Değerli müşterilerimizin zevkine bırakıyorum...
Yurt dışı satışınız var mı?
İnternet üzerinden yurt dışına satışımız yoktur. Yurt dışı siparişleriniz için 444 40 74 ü arayıp veya info@alpeda.com adresine mail atarak talepte bulunabilirsiniz. Yurt dışı satış ekibimiz size bilgi verecektir.
Teslimat şekli ve ücreti nasıl oluyor ?
ALPEDA SHOP E-ticaret sisteminde, nakliye için MNG Kargo veya Ambar/Kamyon seçenekleri kullanılmaktadır. Ufak boyutlu ürünler için MNG kargo büyük boyutlu ürünler için Ambar/Kamyon kullanılmaktadır. Verilen siparişler aynı gün içinde işleme alınır ve en kısa zamanda sevkiyatı sağlanır. Sipariş edilen ürüne göre gönderim süresi değişkenlik gösterebilir(1-10 iş günü). Hafta sonu ve resmi tatil günlerinde verilen siparişler bir sonraki ilk işgününde işleme alınır.
Her bir ürünün kargo ücreti sepette detaylı olarak görülmektedir. İstediğiniz ürünü sepete ekleyerek fiyatları görebilirsiniz.
Ödeme seçenekleri nelerdir?
İnternet sitemiz üzerinden sadece kredi kartı ile ödeme kabul ediyoruz. Havale yapmak isterseniz 444 40 74 numaralı telefonu arayıp bilgi alınız.
Siparişlerim ne kadar sürede bana ulaşır ?
Satışa sunulan ürünlerin büyük bir bölümü sıfırdan üretilerek gönderilmektedir. Bu sebeple siparişleriniz 1-10 iş günü içinde kargoya verilir. Yolda geçen süre ise nakliye firmasının sorumluluğundadır. Resmi tatillerde ve hafta sonu verdiğiniz siparişleriniz takip eden ilk iş günü içerisinde işleme alınır.
Ürünü teslim alırken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir ?
Siparişiniz size kargo veya nakliye firması ile gönderilir, kurye geldiğinde ürünü teslim almadan ve imza atmadan önce ürünün faturasını , gelen ürünleri ve kargo kolisinin hasarlı olup olmadığını kontrol etmeniz gerekmektedir. Kargo kolisi hasarlı ise ürünü kontrol etmeden teslim alıp , imza atmayınız. Hasar var ise hemen bizi arayınız.
İade tutarı hesabıma ne kadar sürede aktarılır ?
Ürün iadesi kabul edildikten sonra, ücret iadesi işlemleri tarafımızdan 1-2 gün içinde gerçekleşir ancak bankaların bu işlemi onaylaması ve işleme alma süresi bankaya göre değişkenlik gösterebilir. İade işlemi tamamlandığında kredi kartı ekstrenizde + ve – şeklinde ödeme ve iade işlemlerini görebilirsiniz.
Satılan Ürünler Garantili mi?
Satılan tüm ürünler 1 yıl olmak üzere yetkili üretici tarafından ORİJİNAL garanti altındadır.
Yeni satın aldığım ürün arızalı / eksik çıktı. Ne yapabilirim ?
Ambalajını açtığınızda eksik veya hatalı çıkan ürünler için lütfen bizimle irtibata geçiniz.
TC Kimlik, telefon gibi bilgiler neden isteniyor?
İki tarafın da güvenliği için istenmektedir. Bütün bilgilerinizin gizli tutulacağının garantisini vermekteyiz. Siparişiniz ile ilgili sizinle iletişim kurmamız gerektiğinde bu bilgilere ihtiyaç duyuyor olacağız.
Verdiğim bilgiler reklam amaçlı kullanılacak mı ?
Hayır, verdiğiniz bilgiler isteğiniz dışında reklam ve duyuru amaçlı olarak kullanılmaz ve 3. şahıslar ile kesinlikle paylaşılmaz.
Ödeme Bilgisi Güvenliği
SSL sertifikalı güvenli ödeme altyapısına sahip www.alpeda.com.tr sayfamız üzerinden yaptığınız her türlü ödemeye ilişkin ödeme bilgilerinizin 3. kişiler tarafından görüntülenebilmesi mümkün değildir. Kredi kartı bilgileriniz sizden izinsiz saklanamaz, depolanamaz. Gerçekleşen alışverişlerinizin içeriği üçüncü şahıslar ile paylaşılmaz. Sadece belirli bir tarih aralığına ait satışlar rapor ve istatistik amaçlı olarak toplam rakam olarak firma içinde ele alınabilir.
Kişisel Verilerin İşlenmesi ve Amacı
Sipariş aşamasında isminiz, adresiniz, e-posta adresiniz ve telefon numaranız gibi kişisel bilgileriniz istenmektedir.
Bu bilgileri, siparişinizi size sorunsuz şekilde gönderebilmek, sizinle e-posta ya da telefon yoluyla siparişiniz hakkında iletişim kurmak için kullanabiliriz. Ancak, izniniz olmadan bu bilgileri hiçbir üçüncü şahsa verilmeyeceğini taahhüt ederiz.
Sitemize yazmış olduğunuz iletişim bilgileriniz hiçbir firma ya da üçüncü şahıslarla paylaşılmayacak, pazarlanmayacaktır.
Bize sunduğunuzu kişisel bilgiye ek olarak, bu site, internet protokol adresiniz, bilgisayarınızın işletim sistemi, tarayıcı tipiniz, trafik biçimleri gibi belirli teknik bilgiyi toplamamıza imkan veren teknolojileri kullanabilir. Bu teknik bilgiler sadece teknik analiz raporlaması çıkartmak için kullanılır. Üyelerimizin şahsi bilgileri üyemize sağlanan hizmet amacı dışında hiçbir alanda kullanılamaz.
Çerez Politikası:
Filiz Çelik A.Ş. (Alpeda) olarak, kullanıcılarımızın hizmetlerimizden güvenli ve eksiksiz şekilde faydalanmalarını sağlamak amacıyla sitemizi kullanan kişilerin gizliliğini korumak için çalışıyoruz.
Çoğu web sitesinde olduğu gibi, alpeda.com.tr (“Site”) ile mobil uygulamanın (hepsi birlikte “Platform” olarak anılacaktır) ziyaretçilere kişisel içerik ve reklamlar göstermek, site içinde analitik faaliyetler gerçekleştirmek ve ziyaretçi kullanım alışkanlıklarını takip etmek amacıyla Çerezler kullanılmaktadır.
İşbu Çerez Politikası alpeda.com.tr Gizlilik Politikası’nın ayrılmaz bir parçasıdır.
Alpeda, bu Çerez Politikası’nı (“Politika”) Site’de hangi Çerezlerin kullanıldığını ve kullanıcıların bu konudaki tercihlerini nasıl yönetebileceğini açıklamak amacıyla hazırlamıştır.
Çerez (“Cookie”) Nedir?
Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz web sitesiyle ilişkili sunucular tarafından oluşturulurlar. Böylelikle ziyaretçi aynı siteyi ziyaret ettiğinde sunucu bunu anlayabilir.
Çerezler, ziyaretçilere ilişkin isim, cinsiyet veya adres gibi kişisel verileri içermezler. Çerezler konusunda daha detaylı bilgi için www.aboutcookies.org ve www.allaboutcookies.org adreslerini ziyaret edebilirisiniz.
Hangi Çerezler Kullanılmaktadır?
Çerezler, sahipleri, kullanım ömürleri ve kullanım amaçları açısında kategorize edilebilir:
· Çerezi yerleştiren tarafa göre, Platform çerezleri ve üçüncü taraf Çerezler kullanılmaktadır. Platform çerezleri, Alpeda tarafından oluşturulurken, üçüncü taraf çerezlerini Alpeda ile iş birlikteliği olan farklı firmalar yönetmektedir.
· Aktif olduğu süreye göre, oturum çerezleri ve kalıcı çerezler kullanılmaktadır. Oturum çerezleri ziyaretçinin Platform’u terk etmesiyle birlikte silinirken, kalıcı çerezler ise kullanım alanına bağlı olarak çeşitli sürelerle ziyaretçilerin cihazlarında kalabilmektedir.
· Kullanım amaçlarına göre, Platform’da teknik çerezler, doğrulama çerezleri, hedefleme/reklam çerezleri, kişiselleştirme çerezleri ve analitik çerezler kullanılmaktadır.
Neden Çerezler Kullanılmaktadır?
Platform’da, Çerezler aşağıdaki amaçlar kapsamında kullanılmaktadır:
· Platform’un çalışması için gerekli temel fonksiyonları gerçekleştirmek. Örneğin, Alpeda üyelerinin, ürün sepetindeki ürünlerin ziyaretleri süresince kaybolmaması. Oturum açan üyelerin Platform’da farklı sayfaları ziyaret ederken tekrar şifre girmelerine gerek kalmaması.
· Platform’u analiz etmek ve Platform’un performansını arttırmak. Örneğin, Platform’un üzerinde çalıştığı farklı sunucuların entegrasyonu, Platform’u ziyaret edenlerin sayısının tespit edilmesi ve buna göre performans ayarlarının yapılması ya da ziyaretçilerin aradıklarını bulmalarının kolaylaştırılması.
· Kişiselleştirme, hedefleme ve reklamcılık faaliyeti gerçekleştirmek. Örneğin, ziyaretçilerin görüntüledikleri sayfa ve ürünler üzerinden ziyaretçilerin ilgi alanlarıyla bağlantılı reklam gösterilmesi.
Çerez Tercihlerinizi Nasıl Yönetebilirsiniz?
Alpeda, kullanıcıların kendilerine ait kişisel veriler üzerindeki tercihlerini kullanabilmelerini son derece önemsemektedir. Bununla birlikte, Site’nin çalışması için zorunlu olan bazı Çerezler konusunda tercih yönetimi mümkün olmamaktadır. Ayrıca bazı Çerezlerin kapatılması halinde Site’nin çeşitli fonksiyonlarının çalışmayabileceğini hatırlatma isteriz.
Platform’da kullanılan Çerezlere dair tercihlerin ne şekilde yönetebileceğine dair bilgiler aşağıdaki gibidir:
· Ziyaretçiler, Platform’u görüntüledikleri tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkanına sahiptir. Eğer kullanılmakta olan tarayıcı bu imkânı sunmaktaysa, tarayıcı ayarları üzerinden Çerezlere ilişkin tercihleri değiştirmek mümkündür. Böylelikle, tarayıcının sunmuş olduğu imkanlara göre farklılık gösterebilmekle birlikte, veri sahiplerinin çerezlerin kullanılmasını engelleme, çerez kullanılmadan önce uyarı almayı tercih etme veya sadece bazı Çerezleri devre dışı bırakma ya da silme imkanları bulunmaktadır. Bu konudaki tercihler kullanılan tarayıcıya göre değişiklik göstermekle birlikte genel açıklamaya https://www.aboutcookies.org/ adresinden ulaşmak mümkündür. Çerezlere ilişkin tercihlerin, ziyaretçinin Platform’a erişim sağladığı her bir cihaz özelinde ayrı ayrı yapılması gerekebilecektir.
Hangi Haklara Sahipsiniz?
6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun 11. maddesi uyarınca ziyaretçiler, Alpeda’ya başvurarak, kendileriyle ilgili,
· Kişisel veri işlenip işlenmediğini öğrenme,
· Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
· Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
· Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
· Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
· Kanun ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
· İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
· Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme haklarına sahiptir
Söz konusu haklar, kişisel veri sahipleri tarafından 6698 sayılı Kanun Kapsamında Alpeda tarafından hazırlanan Kişisel Verilerin İşlenmesi ve Korunmasına ilişkin Politika’da belirtilen yöntemlerle iletildiğinde her hâlükârda 30 (otuz) gün içerisinde değerlendirilerek sonuçlandırılacaktır. Taleplere ilişkin olarak herhangi bir ücret talep edilmemesi esas olmakla birlikte, Alpeda, Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenen ücret tarifesi üzerinden ücret talep etme hakkını saklı tutar.