GARANTİ DIŞI HUSUSLAR
NON-WARRANTY
AHŞAPLARDA GARANTİ DIŞI HUSUSLAR
NON-WARRANTY ISSUES IN WOOD
*Ahşap ürünlerin kenar kısımları Pvc bantla yapıştırılmaktadır.
Bu kısımları ıslatmayın ve su aldırmayın, suya maruz kaldıklarında kenar bantları atma ve kalkma yapar, Aynı zamanda fön makinası ile sıcak havaya maruz kaldıklarında da erime ve kalkma da yaparlar, bu durum garanti kapsamı içersinde değerlendirilmez.
*The edge parts of wooden products are glued with PVC tape.Do not wet these parts and do not let them get water, when exposed to water, the edge bands will throw and lift, they also melt and lift when exposed to hot air with a blow dryer, this situation is not considered within the scope of warranty.
*Ahşap ürünlerin üzerine sıcak bir malzeme koymayınız, sıcak yüzeyi bozar ve lekeler, yanıklıklar oluşturur, bu durum garanti kapsamı içersinde değerlendirilmez.
*Do not put a hot material on the wooden products, it spoils the hot surface and creates stains and burns, this situation is not considered within the scope of warranty.
* Ahşap ürünlerin üzerine dökülen boya vb kimyasal maddeler leke yapar bu durum garanti kapsamı içersinde değerlendirilmez.
* Chemical substances such as paint etc. spilled on wooden products cause stains, this situation is not considered within the scope of warranty.
* Ahşap ürünler yapıları gereği kırılgan ve çizilmeye müsaittir, kırılan ve çizilen ahşaplar garanti kapsamı içersinde değerlendirilmez.
* Wooden products are fragile and scratchable due to their structure, broken and scratched woods are not considered within the scope of warranty.
DERİ / SUNİ DERİ KAPLI ÜRÜNLERDE GARANTİ DIŞI HUSUSLAR
NON-WARRANTY ISSUES FOR LEATHER / ARTIFICIAL LEATHER COVERED PRODUCTS
* Ürünler üzerine temas ettirilen, kolonya, sac spreyi, jöle vb maddeler, yapıları gereği ; deri üzerinde kabarmalara, dökülmelere ve lekelenmelere sebebiyet verir.Bu durum garanti kapsamı dışındadır.
* Substances such as cologne, hair spray, jelly, etc. that come into contact with the products, due to their structure; It causes blistering, flaking and staining on the skin. This situation is not covered by the warranty.
* Suni deriler kullanıldıkları zaman içersinde özellikleri gereği bir miktar esneme yapabilirler ve bölgesel potluklara sebebiyet verebilirler, bu ürünün doğal yapısıyla alakalı bir durum olup, sirkülasyonu çok olan kuaförlerde kısa sürelerde oluşabilir, Normal deri standartları evde kullanım şartlarına göre oluşturulan ve geliştirilen ürünlerdir.Ticarethanelerde kullanılan deriler aşırı kullanımları dolayısıyla oluşan bu gibi durumlar garantimiz dışındadır.
* When used, artificial leathers may stretch a little due to their properties and cause regional swelling. This is a situation related to the natural structure of the product and may occur in short periods of time in hairdressers with high circulation. Normal leather standards are products created and developed according to home use conditions. Leather used in commercial establishments Situations like these that occur due to excessive use are not covered by our warranty.
* Suni deri kaplı yüzeyler ( Oturak,arkalık,kolçak vb döşemeler) çizilmelere yırtılmalara karşı mukavimsizdirler, pantalonlardaki düğmeler, eldeki yüzükler vb deri yüzeyine sürtüldüğünde derinin aşınmasına, çizilmesine veya yırtılmasına sebebiyet verebilir,bu durum garanti kapsamı dışıdır.
* Artificial leather covered surfaces (seat, backrest, armrest, etc. upholstery) are not resistant to scratches and tears. Buttons on trousers, rings on hands, etc. may cause abrasion, scratching or tearing of the leather when rubbed against the leather surface, this is not covered by the warranty.
* Açık renkli deriler, yapıları gereği çabuk kirlenebilen yapıdadırlar.Sürekli olarak ılık su ve arap sabunu ile ( 1 lt su/ 1 tatlı kaşığı ) silinmelidirler.Eğer temizlik yapılmazsa çabuk kirlenirler.Özellikle yaz aylarında oturulan bölgede sıcaklık ve ter dolayısıyla giysi üzerindeki boya suni deri yüzeyini boyar.Yazın terleme çok oluştuğu için oturulan yüzeyde minder kullanılması terleme kaynaklı boya geçme problemlerini önler, aksinde deriler boya tutar, lekelenir ve kirlenir.Bu gibi durumlar garanti kapsamı içersinde yer almaz.
* Light-colored leathers, due to their structure, can get dirty quickly. They should be constantly wiped with warm water and soap (1 liter of water / 1 teaspoon). If cleaning is not done, they get dirty quickly. Especially in the summer months, the paint on the clothes due to heat and sweat in the area where you live is artificial leather. It dyes the surface. Since sweating occurs a lot in summer, using a cushion on the sitting surface prevents dye transfer problems caused by sweating, otherwise the leather will retain dye, become stained and dirty. Such situations are not covered under the warranty.
* Temizleme malzemesi olarak deterjan veya alkol içeren temizleyiciler, çamaşır suyu vb kullanmayınız.Bu tarz ürünler suni derinize zarar vererek dökülmesine, çatlamasına sebebiyet verir, Temiziliği haftalık olarak ılık su ile, ılık su ve arab sabunu veya vazelin ile silerek yapınız.Bunun haricinde bir temizlik maddesi kullanmanız deriye zarar verir.Bu durumlar garanti dışıdır.
* Do not use detergent or alcohol-containing cleaners, bleach, etc. as cleaning materials. These types of products damage your artificial leather and cause it to peel or crack. Clean it weekly with warm water, lukewarm water and soap or Vaseline. Apart from this, do not clean it. Using this product will damage the leather. These situations are not under warranty.
CAM, ABS, SERAMİK LAVABOLAR GARANTİ DIŞI HUSUSLAR
GLASS, ABS, CERAMIC SINKS IS OUT OF WARRANTY
* Cam lavabolarda batarya montajları yapılırken fazla sıkılmadan dolayı delik etrafında çatlamalar, kırılmalar oluşabilir, tesisatçınızı uyarınız, bu durum garanti kapsamında ele alınmaz.
* When installing faucets in glass sinks, cracks and breaks may occur around the hole due to excessive tightening. Warn your plumber, this situation is not covered under warranty.
* Seramik lavabolarda üretim şartları gereği oluşan hatalar; Birinci sınıf ( Az hatalı veya hatasız ), İkinci sınıf (az fakat kabul edilebilir sayıda ve boyuttaki hatalar), olarak seramik üreticileri tarafınca sınıflandırılmıştır.Dolayısıyla lavabo yüzeylerinde ; kabarma (1-2 mm),çukurluk ( max ø 4mm) ince küçük delikler ( max ø 1 mm) olabilir, bu üretim toleransları içersinde olup garanti içinde yer almaz
* Errors that occur in ceramic sinks due to production conditions; It is classified by ceramic manufacturers as first class (few defects or no defects), second class (few but acceptable number and size defects). Therefore, on sink surfaces; There may be swelling (1-2 mm), pitting (max ø 4 mm) and small holes (max ø 1 mm), this is within the production tolerances and is not covered by the warranty.
* Plastik, Abs, fiber, akrilik, abs yikama seti başliklari ve lavabolar yapilari gereği boya tutarlar.Boyama işlemi sonrasi hemen temizlenmelidirler. Temizlenmezlerse zaman içersinde sararma, boya tutmasi yaparIar.Bu durum garanti kapsami içersinde değerlendirilmez.
* Plastic, ABS, fiber, acrylic, ABS washing set heads and sinks retain paint due to their structure. They should be cleaned immediately after the painting process. If they are not cleaned, they will cause yellowing and paint retention over time. This situation is not considered within the scope of warranty.
* Plastik, Abs, fiber, akrilik, abs yikama seti başliklari ve lavabolar ısıya karşı dayanımsızdırlar, ısıtıcı, fön makinesi vb ısı kaynakları erime, şekil bozukluğu oluşmasına sebebiyet verir, bunları ürünlere yaklaştırmayın, Bu durum garanti kapsamında değerlendirilmez.
* Plastic, ABS, fiber, acrylic, ABS washing set heads and sinks are not resistant to heat. Heat sources such as heaters, blow dryers, etc. cause melting and deformation. Do not bring them close to the products. This situation is not considered within the scope of warranty.
LED VE TRAFOLAR GARANTİ DIŞI HUSUSLAR
LED AND TRANSFORMERS ISSUES OUT OF WARRANTY
* Yüksek voltaj ve ani voltaj değişimleri Led aydınlatmalarda jonksiyon sıcaklığını arttırdığı için çipe ve sürücüye zarar verir, tamamen veya kısmen bozulur.Normal şartlarda çalışır vaziyetteki bir ledin ömrü 50.000 saattir.Montaj tesliminden sonra ortaya çıkan led bozulmaları bu sebeplerden dolayı garantimiz dışındadır.
* Since high voltage and sudden voltage changes increase the junction temperature in LED lighting, they damage the chip and the driver and cause them to fail completely or partially. The lifespan of an LED operating under normal conditions is 50,000 hours. LED malfunctions that occur after assembly delivery are out of our warranty for these reasons.
* Ampul, Led, Spot, Adaptör gibi sarf malzeme olarak temin edilen elektriksel parçalarda olușan yanma, patIama gibi arizalar Filiz ÇELİK garanti kapsaminda değiIdir.Ürün tesliminden sonra bildirilen hatalar garanti kapsami içersinde yer almaz.
* Malfunctions such as burning or explosion that occur in electrical parts supplied as consumables such as bulbs, LEDs, Spotlights and Adapters are not within the scope of Filiz ÇELİK warranty. Errors reported after product delivery are not within the scope of warranty.
* Ampul, Led, Spot, Adaptör gibi sarf malzeme olarak temin edilen elektriksel parçalar şekil itibariyle aynı tipte bulunamayabilir, yedek parça vb satışlarda birebir aynı ürün temin edilemeyebilir.Aynı özelliklerde muadil ürün satışı yapılabilir.Yapıları gereği üreticiler sürekli olarak şekil değiştirebilmektedirler, 1 yıl veya sonrasında şekil itibariyele aynı ürün bulunamayabilir.
* Electrical parts supplied as consumables such as bulbs, LEDs, spotlights and adapters may not be of the same type in terms of shape, and the exact same product may not be available in sales of spare parts etc. Equivalent products with the same features can be sold. Due to their structure, manufacturers can constantly change their shape, 1 year or so. Afterwards, the same product may not be available in terms of shape.
* Ürünler tarafınıza ulaştığında elektrik tesisatçınızı çağırınız ve bağlantıları gerçekleştiriniz.Filiz çelik/Alpeda tesisat işi yapmaz ve garanti vermez.(Sadece İnşaii faaliyetlerin Alpeda Mimarlık tarafından yapıldığı durumlarda garanti geçerlidir.)
* When the products reach you, call your electrical installer and make the connections. Filiz Çelik/Alpeda does not do installation work and does not give a warranty. (The warranty is valid only if the construction activities are carried out by Alpeda architecture.)
AKRİLİK VE ABS PARÇALAR GARANTİ DIŞI HUSUSLAR
ACRYLIC AND ABS PARTS ISSUES OUT OF WARRANTY
* Koltuk arka dış kısmında bulunan akrilik, abs kapaklar yapıları gereği kırılmalara karşı dayanıksızdır.Herhangi bir darbe, çarpma ile kırılabilir, bu durum garanti kapsamı içinde değerlendirilmez.
* Due to their structure, the acrylic and ABS covers on the outer part of the seat backIt is not resistant to breakage. It can be broken by any impact or impact.This situation is not considered within the scope of warranty.
* Plastik,Abs,fIexi,Fiber vb hammaddelerden üretilen parçalar yapilari gereği kolay çiziIebiIir,kiriIabiIir ve çatlayabilir yapidadiñar. Montaj tesliminden sonra veya Ürün tesliminden 15 gün sonrasinda bildirilen hatalar garanti kapsami içersinde yer almaz.
* Parts produced from raw materials such as Plastic, ABS, Flexi, Fiber etc. can be easily scratched, broken and cracked due to their structure. Defects reported after installation or 15 days after product delivery are not covered by the warranty.
* Plastik, Abs, fiber, akrilik, abs yikama seti başliklari yapilari gereği boya tutabiIirIer.Boyama işlemi sonrasi hemen temizlenmelidirler. Temizlenmezlerse zaman içersinde sararma, boya tutmasi yaparIar.Bu durum garanti kapsami içersinde değerlendirilmez.
* Plastic, ABS, fiber, acrylic and ABS washing set heads can hold paint due to their structure. They should be cleaned immediately after the painting process. If they are not cleaned, they will cause yellowing and paint retention over time. This situation is not considered within the scope of warranty.
* Plastik, Abs, fiber, akrilik, abs yikama seti başliklari ve lavabolar ısıya karşı dayanımsızdırlar, ısıtıcı, fön makinesi vb ısı kaynakları erime, şekil bozukluğu oluşmasına sebebiyet verir, bunları ürünlere yaklaştırmayın, Bu durum garanti kapsamında değerlendirilmez.
* Plastic, ABS, fiber, acrylic, ABS washing set heads and sinks are not resistant to heat. Heat sources such as heaters, blow dryers, etc. cause melting and deformation. Do not bring them close to the products. This situation is not considered within the scope of warranty.
* Plastik, Abs, fiber, akrilik, abs yikama seti başliklari yapilari gereği ve üretim şartları nedeniyle bir miktar ton farkı gösterebilirler bu üretim toleransları içersinde yer alıp garanti kapsamında değerlendirilmez.6 ay ve sonrasındaki yedek parça satışları vb durumlarda bir miktar renk ton farkı olabilir, parçalar partisel olarak üretildiklerinden, partisel üretimler arasında renk ton farkı olabilir.Her bir üretimde hep aynı ton üretilmesi işin dolasına aykırıdır, değişiklik gösterebilir.
* Plastic, ABS, fiber, acrylic, ABS washing set heads may show some tone difference due to their structure and production conditions. This is within the production tolerances and is not considered within the scope of warranty. There may be some color tone difference in cases such as spare parts sales after 6 months and later. Since the parts are produced in batches, there may be color tone differences between batches. Producing the same tone in each production is against the rules of the business and may vary.
NİKEL, KROM, GOLD VB KAPLAMALI PARÇALARDA GARANTİ DIŞI HUSUSLAR
ISSUES OUT OF WARRANTY FOR NICKEL, CHROME, GOLD ETC PLATED PARTS
*Kaplamalı ürünlerin çizilmeye karşı dayanımları azdır.Üzerlerindeki kaplama kalınları micron cinsindendir.Ayakla basıldığında, herhangi bir nesne çarptırıldığında çizilebilir ve kaplamaları atabilir.Ürün tesliminden sonra oluşan çizilmeler ve çarpmaya bağlı atmalar garanti kapsamında yer almaz.
*Coated products have low resistance to scratching. The thickness of the coating on them is in microns. When stepped on or touched by any object, they may be scratched and the coating may wear off. Scratches that occur after product delivery and scratches due to impact are not covered by the warranty.
*Kaplamaları pamuklu bez ile nazikçe siliniz, kesinlikle scotch brite sünger ile silmeyiniz, çizilebilirler.
*Wipe the coatings gently with a cotton cloth, never with a scotch brite sponge, they may be scratched.
*Kaplamaların üzerine sac spreyi, kolonya vb kimyasal maddeler temas ettirmeyin kaplamanın kararmasına, lekelenmesine, kimyasalın içeriğine göre kaplamanın atmasına dahi sebebiyet verir bu gibi durumlar garanti kapsamında dahil edilmez. Ürünlerinizi nazikçe kullanınız ve temizliklerini aksatmayınız.
*Do not allow chemical substances such as sheet metal spray, cologne, etc. to come into contact with the coating. This may cause the coating to darken, stain, or even peel off depending on the content of the chemical. Such situations are not included in the warranty. Use your products gently and do not neglect their cleaning.
AYNA VE CAM GARANTİ DIŞI HUSUSLAR
MIRROR AND GLASS ISSUES OUT OF WARRANTY
* Ayna nemli, yumușak bir bezle siIinmeIi, temizlik süngeri ve özellikle süngerin kalın yeşil tarafı ile kesinlikle silinmemelidir, aynanız çizilir. Herhangi bir temizleyici ayna yüzeyine püskürtüImemeIi, Aynanin alt kenarinda su kalmamasina dikkat ediImeIi, Lavabo ve bataryaların sıcakta kullanılmasından dolayı çıkan sıcak buhar ayna altlarina veya yan kısımlarına sızar ve zaman içersinde aynalarda kararmalar oIușur.Bu durum garanti kapsamina girmez.Aynalar buhara maruz kaldıklarından dolayı üzerlerinde buhar bırakılmamalı yıkama işlemlerinden sonra ayna üzerinde oluşan buhar derhal temizlenmelidir.
* The mirror should be wiped with a damp, soft cloth, and should never be wiped with a cleaning sponge and especially the thick green side of the sponge, as your mirror will be scratched. Any cleaner should not be sprayed on the mirror surface. Care should be taken to ensure that no water is left on the lower edge of the mirror. The hot steam released due to the use of sinks and faucets in hot weather leaks to the bottom or sides of the mirror and over time, the mirrors become dark. This is not covered by the warranty. Since the mirrors are exposed to steam, there is steam on them. The steam formed on the mirror after washing should be cleaned immediately.
* Ayna kontrolleri aynadan 3 adım geri gelinerek karşıdan Göz ile bakılarak yapılmaktadır.3 adım geri gelindikten sonra yapılan göz ile kontrol sonrasında görünemeyen ve rahatsız edici olmayan KILCAL ÇİZİK gibi boyutu 4 mm yi geçmeyen çizikler tarafımızca uygun kabul edilmekte, garanti kapsamına alınmamaktadır.Aynanın dibine gelip hatta ışıkla kontrol edip çizik var demek uygun bir kontrol şekli değildir.
* Mirror checks are carried out by taking 3 steps back from the mirror and looking at it from the opposite side. Scratches that are not visible and are not disturbing after the visual inspection after 3 steps back, such as capillary scratches, whose size does not exceed 4 mm, are considered appropriate by us and are not covered by the warranty. If they come to the bottom of the mirror, In fact, checking with light and saying there are scratches is not an appropriate way of checking.
* Aynaların duvara asılması sonlarında duvarın düz olmaması veya montaj 45 lerinin birbirine paralel ve eşit ölçüde yapılmaması sonucu aynalar bükülebileceğinden, ayna görüntüsünde dalgalanma, bakılan nesnenin şekil değiştirmesi görülür.Bu durum garanti kapsamına girmez. ( Montajı FİLİZ ÇELİK ekiplerince yapılanlar hariçtir.)
* At the end of hanging the mirrors on the wall, the mirrors may bend as a result of the wall not being flat or the mounting brackets not being parallel and equal to each other, thus fluctuation in the mirror image and deformation of the object being viewed may occur. This situation is not covered by the warranty. (Except those installed by FİLİZ ÇELİK teams.)
LOJİSTİK KAYNAKLI GARANTİ DIŞI HUSUSLAR
OUTSIDE WARRANTY ISSUES DUE TO LOGISTICS
* Lojistik kaynaklı ürün hasarları için ürünü satın aldığınız bayiye ya da fabrikaya bildirim süresi opsiyonu 3 gündür. 3 günü geçen bildirimler için bedelsiz değişim söz konusu değildir.
* For logistics-related product damages, the notification period option to the dealer or factory from which you purchased the product is 3 days. There is no free replacement for notifications exceeding 3 days.
* Kargo ile aldığınız ürünü teslim de kontrol ediniz ve herhangi bir hasar var ise tutanak tutturunuz.Tutanağı olmayan sonradan bildirilen ürünler garanti kapsamında değerlendirilmez.
* Check the product you received by cargo upon delivery and make a report if there is any damage. Products reported later without a report are not considered within the scope of warranty.